Jak wrócić do wagi sprzed ciąży?

Jak wrócić do wagi sprzed ciąży?

Niektóre kobiety maja te szczęście, że już wychodząc po porodzie ze szpitala osiągają swoją wagę sprzed ciąży. Niestety nie wszystkim się to udaje. Większość kobiet potrzebuje czasu, żeby dojść do siebie. Jest kilka sposobów, które ten proces ułatwiają. Pierwszym z nich jest warunek wysypiania się. Jest to oczywiście trudne do wykonania bo maluszek absorbuje naszą uwagę dzień i noc, warto jednak czasem zaangażować do opieki kogoś innego, a samemu spróbować się wyspać. Wydzielają się wtedy hormony wspomagające przemianę materii. Podstawą jest picie dużych ilości wody, co najmniej 2 litry dziennie. Woda oczyszcza organizm z toksyn, pomaga pozbyć się cellulitu, a także wypełnia żołądek. Należy wystrzegać się dojadania porcji dziecka, jeśli szkoda ci wyrzucić nie zjedzony deserek czy obiadek potraktuj go jako część swojego posiłku, a nie dodatkową przekąskę. Ważny jest ruch! Nie wystarczy powolne dreptanie za wózkiem, jeśli chcesz spalać tłuszcz musisz intensywnie ćwiczyć, Najlepsze będzie bieganie, skoki na skakance lub rower. Pamiętaj też o śniadaniu. Jego brak spowalnia przemianę materii i powoduje napady głodu wieczorem i w nocy. Istotne jest również jedzenie co trzy godziny. Zbyt rzadkie spożywanie posiłków spowalnia metabolizm. Należy pamiętać że karmienie piersią powoduje szybszy powrót do wagi sprzed ciąży.