Odporność z grządki

Odporność z grządki

Znasz ten scenariusz? Twoje dziecko idzie do przedszkola i już po kilku dniach wraca zakatarzone. Idziesz do lekarza i okazuje się że to początki anginy. Jak uchronić malucha przed łapaniem wirusów w przedszkolu czy szkole? Jak wspomagać odporność dziecka w sposób naturalny? To proste – lekarstwa na odporność dla takich maluchów nie ma, a raczej są, ale nie w postaci tabletek czy syropków. Lekarstwem są witaminy, a skąd mamy wiedzieć których brakuje i jak je uzupełniać? Witamina A chroni przed wchłanianiem zarazków i uodparnia na infekcję. Znajdziemy ją w marchwi, jajkach, maśle i mleku, a także brokułach ,dyni i sałacie. Witamina C – pomaga leczyć przeziębienia, a znajdziemy ją w porzeczkach, jeżynach, truskawkach i malinach, pomarańczach i w kiszonej kapuście. Cynk chroni przed infekcjami, łagodzi kaszel i chrypkę. Co podawać? :fasolę ,soczewicę, chude mięso, jaja i ciemne pieczywo. Żelazo zapobiega anemii i zwiększa odporność na infekcje. Znajdziemy je w mięsie, jajach, orzechach, kaszach i ciemnym pieczywie. Probiotyki wzmacniają i aktywizują układ odpornościowy. Warto podawać je podczas kuracji antybiotykowej gdyż zapobiegają wyjałowieniu przewodu pokarmowego. Naturalne probiotyki znajdziemy w kefirach, ogórkach kiszonych, mleku modyfikowanym. Prebiotyki natomiast pomagają namnażać się dobrym bakteriom. Znajdziemy je w kaszach, płatkach owsianych i bananach.